torsdag 25 juli 2013

14days...

Nu är det bara 14dagar kvar innan flyget går hemåt.. Väldigt mycket blandade känslor måste jag säga.
Ska bli kul att komma hem, träffa familj&vänner, få lite semester och bara känslan att vara HEMMA kommer bli skön.. Men samtidigt är det väldigt motigt att lämna England, värdfamlijen med "mina" underbara små tvillingar, kulturen, vännerna, englskan.. ja allt. Ungefär lika dant som jag kände när jag åkte hit kommer jag ihåg, fast tvärt om. Jobbigt att lämna hemmet, svenskan, vänner etc etc men då hade jag ett stort äventyr framför mig. Känns helt otroligt att jag snart varit borta ett helt år!! Det har gått så otroligt fort. Kom ihåg innan jag åkte att folk sa att jag skulle ta vara på tiden, att det kommer ta slut fortare än jag kan ana och att jag kommer få uppleva massa nya saker. Jag trodde inte riktigt på det då, de första dagarna i England kändes ganska tunga och jag trodde inte på att det skulle gå så fort som alla säger. Men det har det verkligen gjort! Känns som igår när jag stod på Skavska flygplats och sa hejdå till mamma, pappa & Simon. Nu är det bara två veckor kvar sen står jag på Stansted airport istället och säger hej då till min "nya" familj.

Pia åkte hem för 2veckor sedan och i förrgår sa jag hej då till både Linnea och Sarah som också åkt hem nu.. Tre vänner som jag kommer sakna riktigt mycket! Kommer nog bli lite tomt nu de sista dagarna när de inte är här, vi umgicks väldigt mycket! Men har ju några fler runt omkring som jag kan spendera lite tid med :) Vill ju träffa mina andra vänner en sista gång innan jag åker hem också...!


I helgen ska jag ta hand om tvillingarna helt själv för Nigel&Rebecca ska bort. Tror att morföräldrarna kommer hit en sväng och hjälper mig lite dock :) Blir en lång vecka för mig!
Och nästa fredag kommer den nya au-pairen Monique, från Danmark, hit. Vi ska överlappa varandra så hon kommer in i jobbet och att tjejerna vänjer sig lite vid henne innan jag åker hem :)


Här är lite bilder från de senaste dagarna:

Alexandra


Imogen

Och gissa vem som kan gå nu!! ALEXANDRA! Hon har ju varit såå nära flera veckor och bara tagit några steg, men nu går hon runt hela tiden! Såååå kul att se. Mellanstadiet var att gå som en apa, alltså rumpan upp i luften och gå på händer+fötter(inga knän i backen) men nu väljer hon att gå så mycket som möjligt. Imogen har inte riktigt hittat tekniken än men vi tror att det kommer ganska fort nu när Alexandra börjat(så var det med kypningen). 
Imogen däremot har verkligen hittat sin röst, hon jollrar 24/7! Och vi har hittat hennes favoritlåt.. "Blurred Lines" med Robin Thicke. Så fort den kommer på radion börjar hon digga med huvudet och le jättestort, ibland dansar hon också.. så gulligt!

Ska verkligen försöka ta vara på de sista dagarna, börjar få lite hemlängtan men ska försöka tänka bort det. Nu är jag nästan i mål!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar