söndag 24 mars 2013

Snö igen..men mycket utveckling!

Okej, nu står trafiken still i England igen. Har snöat under helgen så det är kaos. Snön täcker väl precis backen, lite mer kanske och jag kan inte hålla mig för skratt när jag tittar på nyheterna. Kanske är dags att införskaffa vinterdäck snart, engleksmän?

Här har vi två glada tjejer i alla fall, som inte bryr sig så mycket om snön!


Och här har vi FÖRSTA tendensen till att börja krypa! Alexandra står på alla fyra och vaggar fram och tillbaka men det är lite svårt att inse att man måste flytta på benen/händerna för att komma någon stans. Imogen vill fortfarande bara "flyga flygplan" = ligga på mage med ben och armar utsträckta och tro att man på något vänster kommer förflytta sig framåt.



Senaste veckan har vi även försökt få dem att gå med hjälp av en vagn, det har båda fått ganska bra snits på faktiskt! Men man måste hålla i vagnen lite så att den inte åker allt för långt fram.

Det är verkligen jättekul att se hur de utvecklas lite mer för varje dag som går, hur de växer och blir mer och mer pratglada.
Efter att de hade magsjuka blev de väldigt tunna dock, och åt inte ordentligt på 2,5veckor! Nu har de äntligen gått tillbaka till hur de var innan men Imogen har börjat bli lite trotsig, vill inte äta det hon erbjuds och tror att hon kan få yoghurt även om hon inte ätit maten, men nej nej, så funkar det inte! Äter hon inte blir det ingen efterrätt.. Uppfostringen är på topp!





Och titta här! Båda dricker ur flaska helt själv nu :
Har även börjat gå över till att dricka från mugg med lock (engelskt ord: beaker..vet inte vad vi kallar det på svenska) istället för nappflaska. Duktiga tjejer ^^




Fick blommor av tjejerna på "Mothers day"..  inte för att jag är mamman men ändå, tyckte att det var väldigt gulligt :)


 Pia fyllde 19 år i onsdags, så då firades det på hennes favoritrestaurang Nando's med mig, Sarah, Linnea och Anja. Jag och Linnea gjorde även en cheesecake som vi bjöd henne på på förmiddagen (riktigt lyckad sådan!) Och vilken nice surprise hon fick när hennes mamma&pappa kom in på restaurangen mitt i allt!! (de flög från Tyskland hit och jag hade pratat med dom innan och fixat så att vi skulle träffas där inne och överraska henne, blev riktigt lyckat med många glädjetårar!)


Har verkligen något att se fram emot nu :D Min kära vän Marie har bokat flygbiljett och kommer hit om ca 2veckor! Längtar så otroligt mycket, ska bli riktigt kul :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar